הפתרון המהיר ביותר למבוך
הקוד הבא הוא למעשה חידה מפורסמת. נתקלתי בו בבלוג של Symbol/Skyance, ועם שינויים מסוימים אני מביא אותו לכם.
נתון מבוך שמיוצג ע"י מטריצה NxM כאשר תמיד תחילת המבוך בקואורדינטות (0,0) והסיום בקואורדינטות (N-1,M-1).
ערך של 1- באיבר במטריצה מייצג קיר שאי אפשר לעבור וערך של 0 מייצג דרך שאפשר לעבור בה.
לשם הפשטות מותר ללכת במבוך רק בקוים ישרים.
עליכם לכתוב תוכנית מחשב שתמצא את הדרך הקצרה ביותר שניתן ללכת בה במבוך מההתחלה עד לסיום.